Tail-spend management (TSM)

Jak skutecznie zarządzać ogonem zakupowym?

 Sukcesy przedsiębiorstw zależą nie tylko od jakości produktów i skuteczności marketingu. Szczególnie w firmach produkcyjnych kluczowa jest sprawna organizacja, co w praktyce oznacza unikanie marnotrawstwa sił, czasu i środków. Aby było to możliwe, na pewnym etapie trzeba zająć się ogonem zakupowym i „zrobić z nim porządek”. Tak, jak zrobił to Danfoss wspólnie z XBS Group.

 Na początek warto sobie uświadomić, czym jest tzw. ogon zakupowy (ang. Tail Spend Management, TSM) i jak duże ma on znaczenie w średnich i dużych przedsiębiorstwach, szczególnie tych o charakterze produkcyjnym.

Zgodnie z zasadą Pareto uznaje się, że 80% wydatków firmowych wiąże się z zakupami u stosunkowo nielicznej grupy dostawców. Pozostałe 20% wydatków realizowanych jest u bardzo wielu partnerów stanowiących właśnie długi ogon. Bywa, że za dostawy z tej drugiej kategorii odpowiada więcej niż 50% dostawców, z których każdy realizuje potrzebne, ale stosunkowo tanie i drobne (w skali całego budżetu) zamówienia. Mogą to być np. opakowania albo podkładki pod śruby używane w wąskiej kategorii produktów.

Im bardziej zróżnicowany zakres działalności firmy-odbiorcy, im szerszy zakres oferowanych przez nią towarów, tym trudniejsze okazują się próby skrócenia długiego ogona. W tym wyzwaniu pomaga XBS Group, firma która od wielu lat z sukcesami się outsourcingiem TSM.

 

wróć

XBS W LICZBACH

dotted
0

Zadowolonych klientów

0

realizowanych zamówień w miesiącu

0

referencji w magazynie

0

doświadczenia na rynku europejskim

Jeśli chcesz
abyśmy przeprowadzili bezpłatną diagnozę Twojej firmy, zostaw nam swoje dane!
WYŚLIJ E-MAIL