19.12.2018

Usługi w zakresie logistyki w Warszawie

Do niedawna logistyka przedsiębiorstwa kojarzyła się głównie ze sprawną realizacją usług i terminową wysyłką towarów, najczęściej z wykorzystaniem własnych lub wynajętych środków transportu i przekazu. Obecnie przedsiębiorstwa zwracają uwagę na rozbudowane oferty zewnętrznych firm logistycznych. Stąd też usługodawcy rozwiązań logistycznych coraz częściej oferują funkcje:

  • transportowe - w tym realizację transportu pierwotnego i wtórnego,
  • obsługę przeładunku - czyli wykonanie zlecenia i zarządzanie terminami dostaw,
  • magazynowanie - obejmujące przyjmowanie, wydawanie, składowanie i kompletację towarów materialnych. W funkcji magazynowania odbywa się również zarządzanie zasobami,
  • pakowanie i rozsyłanie - czyli kompleksowa pomoc przy wyborze odpowiednich opakowań i dróg dystrybucji, niezależnie od rodzaju produktu. W tej funkcji odbywa się także rozpakowywanie pierwotne i znakowanie,
  • obsługę kanałów informacyjnych - w tym obsługa zamówień i tworzenie łańcuchów informacyjnych mających na celu automatyzację pewnych działań logistycznych,
  • dyspozycję i telematykę, które umożliwiają ciągły dostęp do informacji związanych z procesem dystrybucji

Jak można zauważyć, usługi logistyczne to nie tylko funkcja magazynowa i transportowa towarów fizycznych, ale również zaspokojenie wszystkich potrzeb okołotransportowych. Ponadto, w przypadku przedsiębiorstw, których źródłem dochodu nie są produkty fizyczne, logistyka opiera się na dokładnym i indywidualnym opracowaniu działań firmy, które mają na cale ułatwienie dojścia z produktem do stałych i potencjalnych klientów. Dobra obsługa logistyczna powinna uwzględniać elementy przedtransakcyjne, transakcyjne i potransakcyjne.

Obsługa logistyczna konferencji

Usługi w zakresie logistyki obejmują również obsługę logistyczną konferencji. To coraz bardziej popularny element oferty firm wspomagających rozwój przedsiębiorstw. Organizacja konferencji to bowiem niezwykle ważne posunięcie w strategicznym rozwoju firm. To nie tylko szansa pokazania swoich działań, ale również możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Od jakości przygotowania konferencji zależy zatem wynik ekonomiczny firmy.

Konferencję trzeba więc przygotować w najdrobniejszych szczegółach, bowiem od jej przebiegu zależy dobry odbiór promowanego przedsięwzięcia. Jej fundamentem jest dobre zaplanowanie wydarzenia oraz jego strategiczny i bezproblemowy przebieg.

Dobrze skonkretyzowane plany można łatwo wcielić w życie, jeśli w firmie działa pion rozwoju, który zajmuje się stricte tego typu przedsięwzięciami. W innym wypadku znacznie lepszym posunięciem jest skorzystanie z zewnętrznej firmy specjalizującej się w organizacji wszelkiego typu eventów. Ma ona doświadczenie w wyborze odpowiedniego terminu i miejsca konferencji, zapewnia profesjonalną obsługę techniczną spotkania, od przygotowania materiałów informacyjnych i reklamowych, po zamówienie odpowiedniego cateringu.

Postaw na rozwiązania kompleksowe!

Jeśli poszukujesz firmy świadczącej usługi w zakresie logistyki w Warszawie, masz szerokie spektrum możliwości. W teorii można wybierać osobną firmę do magazynowania produktów, inną do ich pakowania, a jeszcze kolejną do dystrybucji. Jest to rozwiązanie możliwe, aczkolwiek bardzo niepraktyczne i problematyczne. Rozwiązaniem, które często oszczędza nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim czas, jest współpraca z firmą oferującą rozwiązania kompleksowe i na poziomie wszystkich działań logistycznych. Tylko bowiem wyspecjalizowane jednostki, które są w stanie przejąć większość dodatkowych działań okołoprodukcyjnych, umożliwią nieustanny rozwój firmy i pozwolą osiągnąć wymierne korzyści ekonomiczne.

Najczęściej czytane:

Żeby obejrzeć ten artykuł - podaj adres e-mail

Skuteczna optymalizacja łańcucha dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw postrzegane jest jako proces związany głównie z minimalizacją kosztów. Optymalizacja miejsca...

Koszty magazynowania w logistyce

Przeobrażenia ekonomiczne ostatnich dziesięcioleci miały ogromny wpływ na kształt nowoczesnej gospodarki. Niebagatelne znaczenie miały też dla...
Żeby obejrzeć ten artykuł - podaj adres e-mail

PICKING - RODZAJE

Picking statyczny jest to sposób zalokowania produktów w strefie przygotowania zamówień, gdzie każdy produkt ma swoją ściśle...

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Konwencjonalne metody sprzedaży zaczerpnięte z dobrze znanych galerii handlowych w połączeniu z nowoczesnymi technologiami internetowymi...

Pozycjonowanie stron internetowych. Podstawowe informacje.

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, który ma za zadanie uplasować naszą stronę internetową na pierwszym miejscu w...
WSPIERAMY CAŁY ŁAŃCUCH DOSTAW

Sprawdź nas! Umów się na wizytę w naszym magazynie i zobacz jak pracujemy.

WYŚLIJ