06.11.2015

PICKING - RODZAJE

Picking statyczny jest to sposób zalokowania produktów w strefie przygotowania zamówień, gdzie każdy produkt ma swoją ściśle określoną lokację bądź lokalizacje.

Stosując tę metodę, miejsca pickingowe uzupełnia się towarem pochodzącym ze strefy składowania na zasadzie replenishmentu, który przeprowadza się okresowo.
Uzupełnienie lokacji w towar poprzedza analiza rotacji danego produktu, co pomaga w określeniu przewidywanej ilości towaru potrzebnej do zaspokojenia zapotrzebowania na dany okres, w którym przygotowywane są zamówienia klienta.

Towar po zakończeniu cyklu przygotowania jest zwracany do stery składowania, bądź jest uzupełniany i oczekuje na pojawienie się kolejnych zamówień klienta.

Picking dynamiczny jest to sposób w którym produkty lokowane w strefie przygotowania zamówień, nie mają określonych miejsc zalokowania.
W odróżnieniu od pickingu statycznego towar jest umieszczany w miejscu pickingowym tzn. przemieszczany ze strefy składowania, tylko w momencie pojawienia się zapotrzebowania w zamówieniu klienta.
Zasadnicza różnica polega więc na tym, że ilość towaru w strefie przygotowania jest dokładnie taka jak zapotrzebowanie na towar do danej partii zamówień klienta (towar jest uzupełniany dynamicznie w zależności od ilości napływających zamówień).

Kiedy stosujemy dany rodzaj pickingu:

Picking dynamiczny stosuje się, gdy dysponujemy dużą liczbą SKU i trudne bądź niemożliwe jest określenie stałych miejsc pickingowych dla dużej liczby produktów, a także, gdy występuje duża nie regularność w cyklu zamawiania i ilości zamawianego towaru.

Picking statyczny można stosować przy mniejszej ilości SKU lub gdy możliwe jest wydzielenie spośród całego asortymentu towaru rotującego najszybciej i w największych ilościach.

Najczęściej czytane:

Żeby obejrzeć ten artykuł - podaj adres e-mail

Skuteczna optymalizacja łańcucha dostaw

Zarządzanie łańcuchem dostaw postrzegane jest jako proces związany głównie z minimalizacją kosztów. Optymalizacja miejsca...
Żeby obejrzeć ten artykuł - podaj adres e-mail

PICKING - RODZAJE

Picking statyczny jest to sposób zalokowania produktów w strefie przygotowania zamówień, gdzie każdy produkt ma swoją ściśle...

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Konwencjonalne metody sprzedaży zaczerpnięte z dobrze znanych galerii handlowych w połączeniu z nowoczesnymi technologiami internetowymi...

Pozycjonowanie stron internetowych. Podstawowe informacje.

Pozycjonowanie stron internetowych jest procesem, który ma za zadanie uplasować naszą stronę internetową na pierwszym miejscu w...
Żeby obejrzeć ten artykuł - podaj adres e-mail

Sprzedaż alkoholu w internecie

Od dawna sprzedaż alkoholu budzi kontrowersje. Przeszukując internet w tej kwestii natrafiliśmy na następujący artykuł.  Ustawa o prawach...
WSPIERAMY CAŁY ŁAŃCUCH DOSTAW

Sprawdź nas! Umów się na wizytę w naszym magazynie i zobacz jak pracujemy.

WYŚLIJ