Blog

7 trendów w online marketingu

#1 Mobile marketing

Dostęp do internetu 24h – to co jeszcze kilka lat temu wydawało się niemożliwe, dzisiaj stało się rzeczywistością. Internet stał się najszybszym i najtańszym sposobem komunikacji. Rosnąca liczba urządzeń mobilnych i coraz tańszy dostęp do internetu sprawiają, że wiele osób jest zawsze online. Ruch z urządzeń mobilnych ma coraz większy udział w globalnym ruchu internetowym. Według dostępnych informacji ruch z urządzeń mobilnych już w ubiegłym roku przekroczył ruch z urządzeń desktopowych – a to dopiero początek!

Wzrost liczby urządzeń mobilnych będzie z pewnością kontynuowany w 2016 roku. Firmy prześcigają się w tworzeniu coraz nowocześniejszych smartfonów – a my chcemy je mieć! Również Google w ubiegłym roku dostrzegło „mobile trend” i dokonało zmian w swoich algorytmach, tak aby promować strony dostosowywane do urządzeń mobilnych. Nie ma zatem wątpliwości, że w tym roku firmy powinny zainwestować w dostosowanie swoich stron do wymagań użytkowników mobilnych.

#2 Content marketing

Popularna hasło ubiegłego roku „Content is the King” wciąż będzie aktualne w tym roku. Nie wystarczy już jedynie tworzyć treści, publikować na blogu i oznajmiać wszem i wobec – ja realizuję założenia content marketingu. Istotne w tym roku będzie budowanie relacji za pomocą odpowiednio przygotowanego i dostosowanego do konkretnych grup przekazu. Zadaniem na ten rok będzie zaskoczyć odbiorcę i utrzymać jego uwagę. Celem nie jest tworzenie dużej ilości, a wysokiej jakości contentu. Wyzwaniem będzie również odpowiednie dystrybuowanie treści. Nie możesz się oszukiwać, nawet wysokie jakości treści same się nie wypromują.

#3 Personalizacja przekazu

W tym roku ważne będzie indywidualizowanie przekazu marketingowego. Minęły już czasy, gdy jednym przekazem trafiało się do szerokiego grona odbiorców. Dzisiaj należy bardzo dokładnie poznać swojego odbiorcę. Zadaniem marketingowców będzie poznać klienta, przygotować reklamę i skierować ją do konkretnego odbiorcy. Jest to szczególnie ważne biorąc pod uwagę, że szybko rośnie liczba konsumentów wykorzystujących Adblocka, blokujących niechciane reklamy. A Polska jest w światowej czołówce, w ubiegłym roku Adblocka stosowało 35% użytkowników internetu. Jeśli marketingowcy chcą zmierzyć się z problemem blokowania przez użytkowników przekazów reklamowych muszą skupić się na tym, aby dostarczyć odbiorcom informacje, których oni faktycznie potrzebują. Warto w tym celu tworzyć persony, czyli szczegółowo opisane profile prezentujące nie tylko podstawowe dane demograficzne klienta, ale także pokazujące aspekty behawioralne.

#4 Video marketing

Jednym z gorętszych trendów online marketingu w 2016 roku będzie video. Krótki filmiki nagrywają już nie tylko osoby prywatne, ale także firmy. A dobry film potrafi zaangażować miliony odbiorców.Specjaliści zajmujący się marketingiem są w tym temacie zgodni – video będzie w tym roku rosło w siłę. W Polsce najpopularniejszym serwisem jest YouTube. Jednak coraz większe możliwości oferuje w tym temacie Facebook, a popularność wśród narzędzi dystrybucji mikrovideo zyskuje Snapchat.

Oczywiście warto publikować filmiki wiedzowe, odpowiadające na potrzeby i rozwiązujące problemy klientów. A jednocześnie inwestować w filmiki reklamowe, które można promować na YouTube czy Facebooku.

#5 Social media

Portale społecznościowe już dawno przestały być jedynie wirtualnym miejscem spotkań osób prywatnych, stając się bardzo często miejscem pierwszego kontaktu z firmą. Coraz większa liczba przedsiębiorstw posiada profil na przynajmniej jednym portalu społecznościowym. Ciekawe posty, zdjęcia czy filmy publikowane w social media przyciągają uwagę, potrafią na dłużnej zatrzymać użytkownika i sprawić, że regularnie będzie on śledzić nasz firmowy profil.

Portale społecznościowe mogą również wpłynąć na decyzje zakupowe. Specjaliści ds. marketingu przewidują, że w tym roku popularna będzie płatna forma reklamy na portalach społecznościowych. W Polsce nieprzerwanie od kilku lat prym wśród „społecznościówek” wiedzie Facebook .

#6 Integracja online i offline

Relacja pomiędzy światami offline i online określana jest dzisiaj jako związek przyszłości. Cenna w tym roku może okazać się umiejętność połączenia tych dwóch światów.

Ile razy oglądałeś przedmiot w sklepie stacjonarnym by później zakupić go w internecie? A może będąc w sklepie zamiast pytać sprzedawcy, który może nie udzielić rzetelnych danych szybko wyguglowałeś produkt? Dane pokazują, że zakupu według jednego z wyżej wymienionych schematów dokonuje wielu Polaków. Integracja kanałów online i offline, czyli odpowiednie opracowanie strategii która uwzględni wszystkie kanały sprzedaży to prawdziwe wyzwanie na najbliższy rok.

#7 Analityka internetowa

Analityka internetowa – to hasło, które będzie w tym roku bardzo popularne. Firmy zauważają potrzebę bycia widocznym, wyróżnienia się w tłumie i inwestują coraz większe środki w marketing internetowy. Jeśli inwestujemy w coś coraz więcej czasu i pieniędzy to musimy sprawdzić czy przynosi efekty. Nic zatem dziwnego, że koniecznością staje się precyzyjne mierzenie rezultatów podejmowanych działań.

Źródło: https://www.eactive.pl